Nastavení cookies

Tyto webové stránky používají cookies, abychom zajistili, že získáte to nejhodnotnější na našich webových stránkách. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím se vším".

17.8.2023

Vedení Valašského Meziříčí jednalo se zástupci Správy železnic o plánované rekonstrukci vlakového nádraží. Plánuje se propojení s dopravním terminálem v areálu bývalé Křižanovy pily, který souběžně připravuje město.

Kdy dojde k opravě nádražní budovy ve Valašském Meziříčí? Jaká je budoucnost tohoto železničního uzlu? Počítá investor s napojením na valašskomeziříčský dopravní terminál? Nejen na tyto otázky chtěl znát odpovědi starosta Robert Stržínek, který svolal schůzku se zástupci Správy železnic, státní organizace.

„Naše město je dopravním uzlem. Jen po železnici se dá z Valašského Meziříčí vyrazit do pěti směrů a podle statistik projde místním vlakovým nádražím nejvíc cestujících ve Zlínském kraji. Dlouhodobě však nejsme spokojeni nejen se stavem samotné nádražní budovy, ale také peronů a absencí adekvátního bezbariérového přístupu,“ nastínil starosta Robert Stržínek důvody, které jej vedly ke svolání schůzky se zástupci Správy železnic. Právě tato organizace má totiž valašskomeziříčské vlakové nádraží ve správě.

Podle dřívějšího záměru mělo v roce 2024 dojít ke kompletní rekonstrukci nejen budovy a nástupišť, ale také kompletní infrastruktury (kolejí včetně nákladních, trakčního vedení atd.) s náklady přesahujícími 5 miliard Kč.

„Vzhledem k rozsahu a náročnosti tento projekt nakonec neprošel přes Centrální komisi Ministerstva dopravy, protože neobhájil ekonomickou efektivitu. Proto jsme nyní přistoupili k jeho redukci. Počítáme s opravou nádražní budovy, nástupišť tak aby odpovídala normám, zajištěním bezbariérového přístupu pomocí výtahů případně eskalátorů a také se zahloubením stávajícího podchodu o 60 centimetrů, aby mohlo dojít k úpravě kolejiště ve stanici. Zároveň by mělo dojít k částečné demolici nádraží budovy, aby byl zajištěn přímý vstup do podchodu z ulice a zároveň co nejlépe využity vnitřní prostory objektu,“ představil záměr projektu Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele pro modernizaci dráhy.

„Aktuálně se bavíme o nákladech ve výši do jedné miliardy korun. Záměr projektu je aktuálně v připomínkovém řízení před jeho schválením Centrální komisí Ministerstva dopravy s tím, že pokud nedojde k neočekávaným komplikacím, chtěli bychom stavbu realizovat mezi lety 2026 až 2028,“ dodal.

V následných etapách by pak mělo v budoucnu dojít také k rekonstrukci dalších částí infrastruktury nejen nádraží ve Valašském Meziříčí, ale i celé tratě vedoucí na Vsetín.

Zástupci Správy železnic zároveň uvedli, že se nebrání budoucímu propojení vlakového nádraží s dopravním terminálem v areálu bývalé Křižanovy pily, který připravuje město.


Zdroj: https://zl.patriotmagazin.cz/valasske-mezirici-chce-nove-vlakove-nadrazi-prijde-na-miliardu 

RS